Philips Entertainmentsysteem met dock DCM580

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Entertainmentsysteem met dock DCM580 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

ajz 09-01-2013

Naar aanleiding van een eerdere review heb ik van Philips een reactie gekregen. Weer contact gehad en het blijkt dat de nieuwste versie van IOS nog niet met dit apparaat werkt.
Dankzij een andere kieskeurig gebruiker weet ik nu de jackplug te vinden. In combinatie met een airport expres gebruik de box nu via het netwerk. Mijn dochter kan al haar muziek weer op de DCM afspelen en is blij.
Het geluid is goed, voor een enkele box. Ook de vormgeving blijft prima. Het gebruiksgemak en de degelijkheid vind ik wat minder. De toetsen zijn soms heel gevoelig en soms juist minder. Dat werkt niet handig. Alles werkt wel!
De degelijkheid heb ik een zes gegeven. Het dockin station werkt nog steeds niet, ook al weet ik nu de vermoedelijke oorzaak. Philips is hard bezig de juiste software te maken.

ajz 21-09-2012

Anderhalf jaar geleden deze dock in voor ipod aan mijn dochter kado gedaan. Gekocht voor de vormgeving en het acceptabele geluid. Voldeed ook na installatie aan die verwachting. Jammer dat het niet mogelijk is om een jackplug te gebruiken, maar daarvoor in eerste instantie niet voor gekocht. Echter nu ongeveer een halfjaar geleden heeft de dockin de geest gegeven. Het is niet meer mogelijk om het apparaat te gebruiken waarvoor het is aangeschaft en met Philips kom ik er ook niet meer uit

Danielle 2010 20-12-2010

Ik heb de Philips DCM 580 gekocht en horen spelen in de winkel. Ik was verkocht. Wat een mooie vormgeving!!
Eenmaal thuis en ingesteld was ik toch niet tevreden over het geluid. Het o zo fraaie apparaat kan niet op qua geluid tegen mijn oude JVC met subwoofer.
Ik vind het zooo jammer, maar ik ga DCM580 terug brengen naar Mediamarkt.

Andys70 08-12-2010

Deze stereo in augustus gekregen van vrouw en kinderen gaaf inderdaad een mooi geluid en het is een mooi apparaat, maar toen ik hem 's morgens weer een wilde zetten gaf hij alleen een klik en het display lichten op maar bleef verder leeg.
Het enige wat ik kon doen is de stekker eruit en opnieuw alles programmeren (klok en radio).
Dit werd een dagelijks ritueel, na uren met de helpdesk te hebben gebeld en aan het lijntje te zijn gehouden, ze zouden het uitzoeken we bellen terug er waren meer problemen het was de software moest maar 2 weken wachten en het nog eens proberen; we ruilen hem om voor een nieuwe; helaas hij is niet op voorraad kunt U hem opsturen;2 weken later terug ontvangen en je raad het al doet niks Nu heb ik het maar opgegeven en hem terug gebracht naar BBC en hoop dat het goed komt.

Dus simpel KOOP GEEN PHILIPS DCM 580 !!!!!! want dit wil je niet meemaken.

Van de laatste 3 producten ik ik van ze heb aangeschaft is er niet een zonder probleem.

sd24 02-12-2010

---------Update review, 2-12-2010---------
DCM580 gekocht op basis van reacties op kieskeurig, via Redcoon. Prima afgehandeld binnen paar dagen in huis (pakket van 18kg)

Ontwerp is super, past bij een modern interieur, de dockstation geeft een mooi blauw licht (optie), typisch Philips style. De toetsen werken volgens het touchscreen principe.

Geluid is dik in orde al bij een paar volume niveaus. Je kunt van alles zelf instellen bv het subwoofer niveau 1-4 of bassversterking aan-uit, livingsound aan/uit, jazz/pop/rock/hall/classic.

De hoofdfunctie is het beluisteren van de I-pod, deze is m.b.v het apparaat te bedienen en laad automatisch op. Ook is het mogelijk de I-phone erop aan te sluiten om op te laden of foto's te laten zien (kan draaien in horizontale positie)

Ook is het mogelijk cd's te luisteren, radio (20 voorkeurzenders), mp3 van een usb-stick of met de mp3link-kabel geluid van een ander apparaat aansluiten b.v. tv

Een aantal functies is alleen met de afstandbediening in te stellen.

EDIT: nu 2 maand in bezit: helaas de degelijkheid flink moet afwaarderen, sommige toesten uit zichzelf te werken zoals de "stop" toets en af en toe "vooruitspelen". Dit kan heel irritant werken vooral bij cd's luisteren. Hier moet ook nog bij vermeld worden dat ik de desbetreffende toetsen zelden aanraak, lijkt op een systeemfoutje.

---------1e review, 16-10-2010---------

Een aantal functies is alleen met de afstandbediening in te stellen.

A. van Bakel 19-10-2010

Fantastische simplicity. Bedieningsgemak is groot, geen kabeltoestand m.u.v. netsnoer en toch een vol geluid. Natuurlijk niet als vervanger voor de 5.1 surround systemen of de duurdere hifi stereo sets. Maar daar is de DCM580 ook niet voor bedoeld. Wij gebruiken hem op ons kantoor en voor presentaties. Met de ingebouwde equalizer presets kies je direct geluid wat bij je toepassing hoort. We hebben slechts 1 verbeterpunt qua ontwerp: de mogelijkheid om je iphone of ipod te roteren zodat bij het afspelen van youtube je iets meer beeld overhoudt. Maar eerlijk gezegd gaat het bij de DCM580 meer om het geluid dan het beeld, toch.

Diedo 16-09-2010

Mensen, wat een mooi apparaat. Enige maanden zag ik hem al staan op kieskeurig en dacht nog bij mijzelf... zal het wat zijn.

En enige maanden later de stap genomen en hem gekocht. Ik heb hem pas enkele dagen maar hier in het kort mijn ervaringen:

Geluid:
Het geluid is werkelijk G E W E L D I G !!! Ik draai graag klassieke muziek maar met deze installatie komt de muziek echt tot zijn recht.
Mijn huiskamer veranderd in een concertzaal. Op mijn vorige installatie (JVC) klonk de muziek niet zo mooi.
Met behulp van de functie "DCS" kan ik de voorgeprogrammeerde Equalizer instellen.

Gemak:
Geen gedoe meer met al die luidsprekerdraden maar gewoon 1 stroomkabel en aanzetten dit prachtige apparaat.
Het frontje met knoppen zijn tiptoetsen. MP3 muziek op cd gewoon in de cd gleuf stoppen en draaien maar.
Ook mijn dikgevulde IPod 5e generatie past er op. Ipod erop en alle nummers Shuffelen. Wat een genot!
Voor mensen met een I-Phone: De I-Phone 4 past er ook op.

Design:
Daar kan ik heel kort over zijn: Prachtig!

Degelijkheid:
Het is een stevig en zwaargebouwd apparaat (10-12 kilo).

Materiaal:
De Philips Entertainment System is gemaakt van Hout. De voorkant van het apparaat is dik bekleed met zwart luidsprekerstof.

Over enige tijd laat ik mijn verdere ervaring weten.

Ik had hem bij Bol gekocht. Als het aan Bol lag was de installatie al de volgende dag in huis ware het niet dat de mensen van TNT een fout maakte waardoor het pakket 4 dagen !!!! later werd bezorgd.

Voor meer informatie over dit prachtige apparaat:

rlokh 01-07-2010

Apparaat een week geledne aangeschaft.
Aansluiten is een makkie en geluid en gebruiksgemak zijn perfect.
Groot voordeel is dat je alles (Ipod/Iphone afspelen, radio, cd en cd-mp3, en usb) in 1 apparaat hebt dat er ook nog erg mooi uitziet.

Carmiggelt 21-02-2010

Apparaat klinkt zeer goed alleen geeft hij storende vreemde klikken en kraken weer net als er wat overslaat. Dit gebeurt zowel met muziek van de i pod als van de cd.
Verder afstandsbediening slecht af te lezen.

aklasse 22-12-2009

Deze toren gekocht omdat ik mijn blu ray homecinema set alleen voor blu ray en dvd wil gebruiken.Dit is een geweldig apparaat met alle mogelijkheden die je maar nodig hebt o.a. usb-cd's ook zelf gebrande en mp 3 files-ipoddock-mp3 cinch geluid is gewoonweg voortreffelijk.We hebben hem in de woonkamer staan echt overal geluid.design is supermooi met blauwe verlichting boven op de ipoddock verlichtig kun je kiezen it of aan stond in tweestrijd of de dc 570 die 130,00 goedkoper was en ook zeer goed klinkt ben toch blij dt ik deze heb genomen design is veel mooier en heeft meer vermogen.Zeer aan te raden.